More

    Orange avertizează: Campanii scam folosesc identitatea companiei

    În ultimele articole am scris despre creșterea campaniilor de tip scam și despre cum este folosit serviciul de email în aceste scam-uri. Tentativele de fraudă nu se limitează însă doar la emailuri, ci pot fi realizate și prin mesaje scrise, apeluri telefonice sau social media.

    Recent, compania de servicii telefonice Orange a avertizat asupra unor tentative de scam ce folosesc în mod fraudulos identitatea companiei pentru a obține informații persoanele de la clienții Orange: conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare.

    Cum identifici tentativele de fraudă?

    Pe site-ul său, compania a postat câteva modalități prin care pot fi identificate tentativele de fraudă și modalități prin care ne putem proteja de acestea. Am să le redau mai jos deoarece sunt valabile pentru noi toți utilizatorii de servicii mobile, web și email:

    • Cea mai sigură măsură de prevenire a unei posibile fraude este de a nu da curs solicitărilor dintr-un mesaj suspect;
    • Nu trebuie furnizate informații confidențiale unor persoane necunoscute, indiferent de modalitatea de comunicare: apel, sms, whatsapp, email, rețele de socializare;
    • Înainte de a întreprinde orice acțiune sugerată de un necunoscut (furnizare date personale, transfer de bani, reîncărcate cartele preplătite), solicitarea trebuie verificată;
    • În cazul în care ai comunicat unor persoane necunoscute parole sau coduri de identificare, este bine să le schimbi imediat și să blochezi conturile respective;
    • Nu da curs niciunei solicitări de a divulga codul PIN, parola sau numărul de card. În cazul în care ai divulgat aceste informații, este bine să anunți imediat banca;
    • Verifică cu atenție expeditorul, conținutul mesajelor, link-urile și fișierele primite prin email;
    • Nu suna înapoi numere necunoscute de la care ai apeluri ratate, în special dacă au prefixe internaționale;
    • Setează parole sigure și diferite pentru fiecare dintre echipamentele sau conturile de utilizator deținute (Despre care am mai scris și aici.);
    • Nu lăsa echipamentele neblocate atunci când nu le utilizezi sau când ești în spații publice;
    • Actualizează periodic versiunea de software de pe echipamentele pe care le folosești.

    Dacă v-a plăcut acest articol, sau dacă doriți să vă implicați în proiectul SecurityPatch.ro, ne puteți contacta la adresa de email [email protected] sau pe Twitter.

    Ultimele articole

    Articole similare